Konesaliyritys Ficolo sai merkittävän pääomasijoituksen Findalta

seppo.ihalainen

Suomen ensimmäinen colocation-palveluihin erikoistunut konesaliyritys Ficolo oy on saanut voimakkaan kasvunsa tueksi miljoonan euron pääomasijoituksen ICT-yritysten omistamiseen ja kehittämiseen keskittyneeltä Finda Oy:ltä.

Ficolon toimiva johto ja muut yrityksen perustamisesta asti mukana olleet yksityissijoittajat jatkavat edelleen Ficolon omistajina.

Kesällä 2011 toimintansa aloittaneella Ficololla on yli 20 asiakasta. Yhtiön liiketoiminta on jo saavuttanut kannattavuuden. Lähivuosina yritys tavoittelee merkittävää liikevaihdon kasvua.

”Aiomme kasvaa entistä merkittävämmäksi palveluntarjoajaksi. Pääomasijoituksen myötä voimme vahvistaa ja kehittää organisaatiotamme sekä panostaa uusien kansainvälisten asiakkuuksien hankkimiseen. Pääomaa käytetään myös konesalimme infrastruktuurin kehittämiseen ja tuleviin laajennuksiin”, Ficolon toimitusjohtaja Seppo Ihalainen sanoo.

”Olemme siirtyneet nopeasti startup-vaiheesta kasvuyritykseksi. Liiketoimintamallimme on ollut menestyksekäs: laaja ja monipuolinen asiakaskuntamme arvostaa colocation-palvelumme tuomia hyötyjä kuten joustavuutta, räätälöitävyyttä ja kustannustehokkuutta”, Ihalainen toteaa.

Colocation-palvelu tarkoittaa yhteistyötä, jonka tiiviyden asteen asiakas voi itse valita. Se soveltuu erinomaisesti yrityksille ja julkisen sektorin toimijoille, jotka tarvitsevat mahdollisimman joustavan ratkaisun konesaliulkoistukseen.

Sijoituksen tehneen Finda Oy:n toimitusjohtajan Jarmo Leinon mukaan Ficolon colocation-toimintamalli on alalla ainutlaatuinen. Yhtiössä on merkittävää kasvupotentiaalia.

”Ficolo on erittäin lupaava ja hyvin kasvuhakuinen yritys. Se sopii erinomaisesti konsernimme omistuksiin. Uskon, että voimme omalla osaamisellamme ja verkostoillamme edelleen vauhdittaa Ficolon kasvua”, Jarmo Leino sanoo.

Lisätietoja:
Seppo Ihalainen, toimitusjohtaja, Ficolo Oy, p. 044 774 4300
Jarmo Leino, toimitusjohtaja, Finda Oy, p. 044 044 2523

Ficolo on Suomen ensimmäinen colocation-liiketoimintaan erikoistunut konesaliyritys, jolla on laaja tuote- ja palveluportfolio. Ficolon 8 500 neliön konesalikiinteistö sijaitsee Ulvilassa, yrityksellä on lisäksi myyntitoimisto pääkaupunkiseudulla. www.ficolo.com

Finda on ICT-alan kehittämiseen, omistamiseen ja siihen liittyvään sijoitustoimintaan erikoistunut konserni. Konsernin osakkuusyhtiöistä merkittävin on Suomen kolmanneksi suurin teleoperaattori DNA Oy. www.finda.fi

Muut tiedotteet

Arkistoidut